Razem uczymy (się) lepiej! O współpracy w szkole.

14 czerwca 2021 15:00 - 16:30

Otwarte drzwi klas to otwarte głowy nauczycieli, którzy na drodze wspólnych poszukiwań i prób zmieniają sposób myślenia o zadaniach edukacyjnych, o planowaniu lekcji i swojej roli. Współpraca w szkołach Klubu „Szkół Uczących Się” dotyczy także uczniów, którym stwarza się warunki do częstych i różnorodnych działań w parach i zespołach

 

Podczas webinarium nauczycielki z czterech szkół, które łączy udział w Klubie “Szkół uczących się”, pokażą spełniony potencjał współpracy w szkole w różnych jej aspektach:

  • współpracy między uczniami, którzy wspierają się w procesie uczenia
  • profesjonalnej współpracy nauczycieli w doskonaleniu nauczania, która pozwala celnie odpowiadać na potrzeby uczniów a także łączyć siły w projektach interdyscyplinarnych
  • współpracy, która obejmuje uczniów, nauczycieli i rodziców, tworzy wspólnotę celów i buduje przywiązanie do “naszej szkoły”

Będziemy rozmawiać o tym, co składa się na sukces przedstawionych działań i jakie warunki są potrzebne, by współpraca była głęboka i efektywna, a także co dzięki niej zyskują: uczniowie, nauczyciele i cała społeczność szkolna.

W spotkaniu wezmą udział:

Elżbieta Nazaruk
Jestem nauczycielką języka polskiego z trzynastoletnim stażem, wychowawczynią klasy 7, liderką zespołu przedmiotowego. W Międzynarodowej Szkole Podstawowej „Paderewski” w Lublinie uczę języka polskiego w klasach 6-8. Jedna rzecz, którą chcę przekazać o sobie to „jeśli coś robisz, włóż w to serce, inaczej nici z frajdy”.

Joanna Wróblewska-Karpowicz
Jestem nauczycielką języka angielskiego i francuskiego, wychowawcą, a także koordynatorką projektów Erasmus+ i PO WER w Międzynarodowej Szkole Podstawowej „Paderewski” w Lublinie. W swojej pracy stawiam na otwartość i ciekawość – zarówno swoją, jak i moich uczniów.

Renata Janik
Nauczyciel historii, terapeuta, wychowawca, koordynator szkolny Programu Nauki Zachowania w Szkole Podstawowej nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Chojnie. Moje motto to słowa św. Augustyna: „Jeśli chcesz być wielki, zaczynaj od rzeczy małych. Zakładaj głęboki fundament pokory, skoro zamierzasz budować wysoko”

Jolanta Łosowska
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, socjoterapeuta, wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Chojnie, a także lider szkolnego zespołu Pomocnych Przyjaciół, certyfikowany trener myślenia krytycznego, mentor w kursach OKzeszyt. Jestem pozytywnie zakręcona na nowoczesne nurty edukacji, uczę się dbać również o własny dobrostan, łapię chwile dla siebie.

Marita Kowalczyk
Pracuję w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i wychowania do życia w rodzinie. Jestem liderką w programie SUS, promującą OK zeszyt w szkole. Nauczanie traktuję jako wspólną przygodę z uczniami, podczas której stawiam na samodzielność, odpowiedzialność i współpracę pomiędzy uczniem, nauczycielem i rodzicem.

Justyna Krawczyk
Uczę języka angielskiego w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach. Zostałam nauczycielem, bo lubię być zaskakiwana każdego dnia.

Iwona Krysińska
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolej w Szkole Podstawowej nr 1 im.Stanisława Staszica w Piastowie. Moje motto: „Nie wolno niczego nie robić tylko dlatego, że nie można zrobić wszystkiego”

Małgorzata Nagórska
Pedagog w Szkole Podstawowej nr 1 w Piastowie. Aktywność, uczestnictwo, odkrywanie potencjału jednostki i grupy, pedagogika niedyrektywna, twórcze działania, relacje, traktowanie inności, różnorodności jako wartości – to moim zdaniem najważniejsze hasła, które powinny towarzyszyć każdemu animatorowi i pedagogowi.

————————————

Klub „Szkół uczących się” zrzesza szkoły poszukujące wspólnie odpowiedzi na pytania: czym jest dobra szkoła i dobre nauczanie. Przyłączcie się do nas w tych poszukiwaniach podczas webinarium. 

Zapraszamy wszystkie zainteresowane nauczycielki i nauczycieli!

Zapisz się na newsletter

 

Zapisz się na newsletter

* Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych rozumianych jako otrzymywanie newslettera oraz informacji o produktach i usługach edukacyjnych oferowanych przez CEO, poprzez przesyłanie informacji za pomocą poczty elektronicznej, na podany adres e-mail [zg. z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U z 2013 r., poz. 1422 ze zm.)].